Офиси
0700 14 007
Вход за клиенти
Блог
ЕКСКУРЗИИ И ПОЧИВКИ
САМОЛЕТНИ БИЛЕТИ
ХОТЕЛИ
Начало
Екскурзии и почивки
Направления
Календар
Промоции
Горещи оферти
Хотелски резервации
Самолетни билети
Вход за клиенти
Офиси и контакти
Промоции
Горещи оферти
Потвърдени дати
Календар
Празници
55 +
Италия
Испания
Гърция
Чехия
Екзотика
ОФЕРТИ ЗА СВЕТИ ВАЛЕНТИН
ПРОЛЕТНИ ЕКСКУРЗИИ
РАННИ ЗАПИСВАНИЯ
ПОЧИВКИ В ИТАЛИЯ
ПОЧИВКИ В ИСПАНИЯ

Общи условия за екскурзии и почивки със самолет

Общи условия за екскурзии и почивки със самолет

 

1. НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ И УСЛОВИЯ ЗА ЗАПИСВАНЕ

1.1. За всички български граждани по програми, които включват страни извън ЕС, с изключение на Норвегия, Швейцария и Грузия – валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването, ако не е посочено друго в съответната програма.

1.2. За български граждани над 18 г. по всички програми, които включват само страни членки на ЕС или Норвегия, Швейцария и Грузия – валидна лична карта или валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.

1.3. За деца под 18 г. – валиден документ за самоличност, изискван от съответната държава, със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.

1.3.1. За деца под 18 г., пътуващи сами или с единия от родителите, освен необходимия документ за самоличност, e необходима и нотариално заверена декларация на български език от двамата родители, че са съгласни детето им да пътува в чужбина, с телефон на нотариуса. Оригиналната декларация и 2 копия следва да се носят по време на екскурзията.

1.4. Европейска здравна карта (за програми в ЕС).

1.5. Виза – виж т. 4.

1.5.1. В паспорта трябва да има минимум 2 празни страници за всяка визова услуга – полагане на виза и свободно място за поставяне на печати. По програми, включващи посещение на две държави с визов режим, са необходими минимум четири празни страници, без последната страница от паспорта.

1.6. Договор за организирано пътуване – сключва се в 2 екземпляра при записване за определена програма.

1.7. Ваучер за организирано пътуване (издава се от туристическия агент) – издава се в три екземпляра, освен когато е в електронен вид, след заплащане на пълната стойност на програмата и заявените допълнителни услуги.

1.8. Застраховка – виж т. 9.

1.9. За самолетните програми се издава поименен самолетен билет. При пътуване със самолет е абсолютно задължително правилното изписване на латиница на имената на туристите (така, както са изписани в документа за самоличност, с който ще пътуват), както и предоставяне на всички други данни на туристите, които се изискват във връзка с пътуването. В случай че предоставената информация е невярна, неточна, непълна или не е подадена навреме, всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на възложителя. За целта потребителят следва да попълни цялата необходима информация точно и достоверно (име на латиница по паспорт или лична карта, в зависимост от документа, с който ще пътува, координати за контакт и др.). Туроператорът не носи отговорност, ако потребителят не може да ползва резервираните и платени услуги поради неправилно подадени данни.

1.10. Формуляр за лични данни с посочен телефонен номер с активиран роуминг за връзка по време на пътуването или телефон за връзка с близък роднина.

 

При неизпълнение на условията по т. 1.1. – 1.10 туроператорът не носи отговорност и всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на потърпевшите.

 

2. СРОК ЗА ЗАПИСВАНЕ И СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР

Пътуване може да се заяви до 1 седмица преди датата на заминаване (в зависимост от конкретната програма). За да имате реален избор на полети, хотели, места и цени, най-подходящият период за сключване на договор е от 1 година до 1 седмица преди датата на заминаване. За да сключите договор, е необходимо да представите документи и да заплатите според датата депозит или пълната стойност на пътуването.

При наличие на свободни места записване се извършва и след посочените срокове.

 

3. ЦЕНИ, СРОКОВЕ И НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ

3.1. Цените за всяка програма включват услуги, подробно описани за всяка програма поотделно. В цените за програмите, включващи туристически услуги на територията на ЕС е включен ДДС /данък добавена стойност/.

3.2. Цените на програмите са калкулирани на база самолетни билети в икономична класа или при конкретно посочена цена за международните полети от София до София.

За екскурзиите с включен вътрешен полет е посочена конкретна цена на самолетен билет в икономична класа с включени летищни такси, валидна към датата на издаване на каталога. При промяна в цената на самолетните билети за международните и вътрешните полети, за които са посочени фиксирани цени агенцията си запазва правото за промяна цената на туристическия пакет в съответната посока.

3.3. Цените по всички сключени договори са гарантирани от агенцията. Обявените цени са в сила при сключване на договор най-късно до 31 декември 2017 г.

Агенцията си запазва правото да променя цената на екскурзията/ почивката след сключване на договор, но не по-късно от 21 дни преди датата на отпътуване при възникване на следните обстоятелства:

- промяна в цената на горивото, при която е калкулирана програмата (при чартърни програми – в случай, че настъпи подобна промяна):

  • Пакетните цени за „Почивка на остров Санторини“ са калкулирани на база цена на гориво към 5.10.2016 г.: София 540 USD / тон – Санторини 792 USD / тон.
  • Пакетните цени за „Почивка на Канарските острови, Тенерифе“ са калкулирани

на база цена на гориво към 24.10.2016 г.: София 502 USD / тон – Тенерифе Север 506 USD / тон.

При промяна на горивните такси преизчисляването се извършва на база следната формула: ((X-Y) x Z) + ((X1-Y1) x Z1) = нетна горивна такса, като X представлява актуалната цена на горивото към дадена дата /преди или по време на договорения период на опериране/, Y представлява цената на горивото, заложена по текущия договор, и Z представлява средният разход на гориво в тонове по летателна отсечка от изходен пункт в България. X1, Y1 и Z1 представляват същите, описани по-горе, компоненти, но по летателна отсечка към България.

- промяна в цената на горивото, при която са калкулирани програмите „Дубай – град приказка, град мечта“ и „Дубай и Абу Даби – върхът на арабската цивилизация“ (в случай че настъпи подобна промяна):

•     Пакетните цени са калкулирани на база цена на гориво 502 USD на тон и валутен курс 1,12 UDS = 1 EUR. Горивната такса се начислява в случай на повишение на цената на горивото, изразена в USD, както следва: от 10 до 19.99% – 7,2 EUR, а за всеки допълнителни 10% – увеличение съответно 7,2 EUR допълнителна горивна такса.

- промяна на летищните такси

Посочените в каталога цени са калкулирани на следната база летищни такси/ на турист  от София за посочените летища: Малага – 23 EUR; Тенерифе Север – 25 EUR; Лисабон – 36 EUR; Барселона – 31 EUR; Палма де Майорка – 23 EUR; Аликанте – 23 EUR; Ларнака – 102 EUR; Прага – 40 EUR; Виена  - 114 EUR; Мадрид – 38 EUR; Рим – 52 EUR; Милано – 144 EUR; Болоня – 31 EUR; Валенсия – 22 EUR; Неапол – 36 EUR;

Санторини – 23 EUR; Бари – 23 EUR;  Катания – 29 EUR; Кутаиси – 15 EUR; Пекин и Хонконг – 77 EUR; Ханой и Сайгон – 65 EUR; Мексико – 127 EUR; Дубай – 29 EUR; Делхи – 199 EUR;

 

- промяна в държавните такси, свързани с мерките за безопасност, включително и на летищата;

- промяна на пристанищни такси;

- промяна в данъчните ставки;

- промяна в обменния валутен курс, относим към договора, в периода между сключването му и датата на отпътуването.

В тези случаи агенцията си запазва правото да поиска тези допълнителни разходи да бъдат платени от възложителя. Увеличението на цената на пакета, но не с повече от 5 %, вследствие на обективно посочени причини не може да бъде повод за отказ от страна на туриста.

3.5. Заплащането може да се извърши

1) в брой до 10 000 лв. на сключен договор

2)  с кредитна карта или по банков път.

За всички платени в брой или с кредитна карта суми се издава касова бележка. Заплащането се извършва еднократно или разсрочено.

3.6. Разсрочено плащане

Посочените по-долу условия за разсрочено плащане са в сила за всички програми, освен ако в конкретната програма не е указано друго. При неспазване на посочените срокове за плащане агенцията си запазва правото да анулира пътуването, като всички породени от това щети и неудобства са за сметка на възложителя, респ. туристите.

3.6.1. За групови самолетни екскурзии с водач на български език, включващи ОАЕ и Индия – разсрочено плащане е възможно на 2 вноски. Първата вноска е в размер на 35% от стойността на избраната от Вас екскурзия плюс стойността на допълнително заявените услуги най-късно до 46 дни преди датата на отпътуване. Втората вноска до пълния размер на екскурзията следва да се направи най-късно до 45 дни преди датата на отпътуване, но не по-късно от деня на издаване на самолетния билет, а в случай на по-късна дата на сключване на договора – към датата на издаване на самолетния билет.

3.6.2. За групови самолетни екскурзии с водач на български език в Китай, Хонконг и Макао; Виетнам и Камбоджа; Мексико; комбинирана програма Дубай и Шри Ланка – разсрочено плащане е възможно на три вноски. Първата вноска в размер на 35% от основната цена на избраната от Вас екскурзия плюс стойността на допълнително заявените услуги се заплаща до 91 дни преди датата на отпътуване. Втората вноска до 50 % от крайната цена на екскурзията следва да се направи най-късно до 61 дни преди датата на отпътуване. Третата вноска до пълната стойност на резервацията следва да се заплати най-късно до 60 дни преди датата на отпътуване.

3.6.3. За групови самолетни екскурзии в страни от ЕС, Швейцария, Норвегия, Грузия, Армения, Азербайджан, Израел и Мароко; групови самолетни почивки в Испания, Италия и Португалия – разсрочено плащане е възможно на две вноски. Първата вноска е в размер на 35 % от стойността на избраната от Вас екскурзия плюс стойността на и допълнително заявените услуги най-късно до 31 дни преди датата на отпътуване. Втората вноска до пълния размер на екскурзията следва да се направи най-късно до 30 дни преди датата на отпътуване.

3.6.4. За индивидуални самолетни екскурзии / почивки разсрочено плащане е възможно на две вноски. Първата вноска е в размер на 35% от стойността на избраната от Вас екскурзия / почивка плюс стойността на самолетния билет и допълнително заявените услуги. Втората вноска до пълния размер на екскурзията / почивката следва да се направи най-късно до 45 дни преди датата на отпътуване, но не по-късно от деня на издаване на самолетния билет, а в случай на по-късна дата на сключване на договора – към датата на издаване на самолетния билет.

3.7. За всяка програма е посочена ТОП цена. Тази цена е валидна само за конкретната дата или период на пътуване и при посочените в програмата условия.

3.8. Политика за възстановяване на суми във връзка с извършени плащания (срок за възстановяване на суми).

3.8.1. Възстановяването на суми се извършва в срок до 10 дни след анулацията по начина, по който са платени.

3.8.2. Възстановяването на суми по онлайн резервации става чрез нареждане на обратна операция по картата в срок до 10 дни след анулацията.

3.9. Бакшиши – в повечето страни е прието по традиция туристите да оставят бакшиш на шофьорите и местните екскурзоводи и пиколо в края на екскурзията. Размерът на бакшиша обикновено е между 1 EUR и 5 EUR на турист на ден.

 

4. ВИЗОВ РЕЖИМ И МЕДИЦИНСКИ ИЗИСКВАНИЯ

Визовият режим, в случай че е необходима виза, е посочен за всяка конкретна програма или почивка към декември 2016 г. Тази информация е валидна за лица с българско гражданство. Ако имате друго гражданство, често се налага да спазвате различни изисквания. Моля, осведомете се за тях в съответната консулска служба.

Съгласно разпоредбите и условията на консулските отдели, подаването на всички документи не гарантира издаването на виза, но е задължително условие за кандидатстване. Тяхно право е пряко или чрез агенцията да изискват допълнителни документи. Агенцията не носи отговорност при отказ на виза. При отказ на виза влизат в сила посочените условия за анулация за съответната екскурзия или почивка.

Агенцията не носи отговорност при въвеждане на визов режим за страна, включена в програма, избрана от туристите. При евентуален отказ от пътуване поради въвеждането на визов режим след сключване на договор възложителят заплаща неустойка за отказ от пътуване, съгласно условията на договора.  

Агенцията оказва съдействие в максимална степен в процеса на кандидатстване и получаване на виза при груповите екскурзии / почивки със самолет с изключение на случаите, в които е необходимо лично явяване и подаване на документи в съответните консулски служби.

В случаите, когато агенцията съдейства при подаване на документите за получаване на виза, е необходимо таксата за виза да се заплати в пълен размер при сключване на договора. При промяна в цената на таксата за виза агенцията си запазва правото да промени стойността на доплащането в съответната посока включително на вече заплатена виза.

В случай че за конкретно пътуване са приложими специфични медицински и здравни изисквания, те са посочени в конкретната програма. Ако изрично не е посочена информация – няма медицински и здравни изисквания, свързани с пътуването.

4.1. Граждани на други страни следва самостоятелно да проверят и изпълнят изискванията за паспортен и визов режим в съответните посолства. При неизпълнение на тези изисквания, агенцията не носи отговорност и всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на потърпевшите.

 

5. ХОТЕЛИ

Туристите се настаняват в хотели категория от 5* до 3*, което е посочено конкретно за всяка програма. Категорията на хотелите се определя съгласно местен стандарт, но се различава в отделните страни. Не всички хотели категория 3* разполагат с климатик, хладилник и телевизор. В някои хотели ползването на климатик и телевизор се заплаща допълнително на рецепцията на хотела.

Туристът следва да има предвид, че обикновено хотелските стаи в деня на пристигане са на разположение най-рано от 14 ч., а в деня на отпътуване най-късно до 11 ч. Ако пристигнете в хотела по-рано, е възможно Вашата стая все още да не е подготвена за настаняването Ви. Имайте предвид, че основното почистване изисква известно време. При възможност настаняването може да стане и по-рано.

Много хотели предлагат закуска, обяд и/или вечеря под формата на обилна и разнообразна блок маса. Така имате предимството да съчетавате ястията по свой собствен вкус. Ако Вашият хотел предлага „континентална закуска“, това означава закуска от кафе, хляб, масло и мармалад. Преди започване или след края на сезона е възможно вместо блок маса да бъде сервирано определено меню. Или обратно – през високите сезони някои хотели преминават от меню на бюфет, към вечеря по меню.

Предложението „all Inclusive“ може да варира в зависимост от хотела и разпределението, като алкохолните напитки (в повечето случаи местни) и безалкохолните напитки са включени в цената и често са сервирани директно в чаша.

Броят на осигурените шезлонги и чадъри по принцип не съответства на максималния брой гости на хотела. В единични случаи би могло да се наложи изчакване.

Посочените в програмите хотели могат да бъдат сменени с други от същата категория, като промяната на средството за настаняване не може да бъде причина за отказ от пътуване на туриста.

5.1. Ако туристът пътува самостоятелно, доплащането за единична стая е задължително.

5.2. При желание за настаняване в стая с три легла, туристите следва да имат предвид, че третото легло представлява сгъваемо легло, разтегателен диван или походно легло /т.е. не е редовно легло/. Добавянето на допълнително легло намалява пространството в стаята и създава неудобство и за тримата туристи. Не се препоръчва настаняване на други туристи на допълнително легло, освен деца до 12 години.

5.3. В хотелите е необходимо да се пази тишина, чистота, да не се оставят хранителни остатъци и бутилки. При ползване на минибар, телефон или платен видеоканал не забравяйте да заплатите тези услуги на рецепция.

5.4. Агенцията не носи отговорност за загуба на ценни вещи, пари и документи, оставени в стаята на хотела. Търсене на забравени вещи в хотела се извършва за сметка на туриста.

5.5. При хранене на блок маса, включително на закуска, не се разрешава изнасянето на храна извън ресторанта на хотела по никакъв повод. В противен случай се налагат глоби на място. Агенцията не носи отговорност за това.

5.6. При екскурзиите на база полупансион, вечерята се предлага в ресторанта на хотела, в който са настанени туристите или в непосредствена близост до него.

5.7. Напитките (алкохолни и безалкохолни) по време на закуска, обяд или вечеря се заплащат допълнително, освен ако изрично не е посочено, че са включени в цената. В някои заведения се предлагат напитки без клиентът да ги е поръчал, след което му се предоставя сметка.

5.8. Климатиците не винаги са със самостоятелно регулиране, а са централно обслужвани.

5.9. Настаняване на 1-ви или по-висок етаж се гарантира само след предварително заявяване, след допълнително заплащане и изрично потвърждение в писмен вид от страна на туроператора.

5.10. Стаи с изглед море / езеро / парк / градина / басейн се гарантират при наличие на такива единствено след предварително заплащане от клиента и потвърждение на туроператора.

5.11. Достъп до интернет с неограничен лимит се предлага при техническа възможност на хотела и предварително заплащане от клиента и съответно потвърждение от туроператора.

 

6. ТРАНСПОРТ И БАГАЖ

Цените на всички програми включват международните полети в икономична класа. Всички вътрешни полети са включени в цената на Вашата екскурзия / почивка, освен ако не е посочено друго.

Часовете на полетите ще научите при резервацията. При дадени обстоятелства са възможни промени в часовете на полета. Когато резервирате екскурзия, нейното потвърждение ще съдържа подробности за полета, които обаче могат да претърпят промени. Агенцията не носи отговорност при промени на полетно разписание от страна на авиокомпанията, направени след извършена резервация. След настъпила промяна на полетното разписание агенцията е длъжна да Ви уведоми своевременно, като това не е основание за отказ от пътуване.

Възможни са закъснения на полети, както преди отпътуването, така и по пътя към началния пункт на програмата или обратното пътуване, по най-различни причини като лошо време, технически проблеми, промени в полетния график в последната минута, проблеми на безопасността или други. Всяка авиокомпания има различна политика при такива ситуации в зависимост от закъснението. Повечето раздават ваучери за храна и напитки, осигуряват настаняване за своите пътници при по-големи закъснения.

Трябва да се явите на летището за проверка поне 2 часа преди часа на полета, отбелязан на билета. На много летища не се излъчват гласови съобщения и е необходимо да следите компютърните табла за указания. При закъснение или анулиране на полет туристът следва незабавно да уведоми туроператора с цел запазване на максимален брой елементи от договорения пакет.

За всяка авиокомпания са в сила изисквания за максимално допустимо тегло на багажа, посочено във всяка програма. Подгответе багажа си в компактно състояние. В случай на промяна на максимално допустимото тегло на багажа за конкретна авиокомпания, агенцията ще Ви уведоми своевременно. Подобна промяна не може да бъде причина за отказ от пътуване.

 

7. МЯСТО НА ТРЪГВАНЕ И МЯСТО НА ВРЪЩАНЕ

7.1. Заминава се от летище София, Варна – терминал ЗАМИНАВАЩИ.

7.2. Пристига се на летище София, Варна – терминал ПРИСТИГАЩИ.

7.3. Мястото на тръгване и връщане може да се промени непосредствено преди това по технически причини – демонстрации, стачки и др., за което следва да оставите телефон за уведомление.

В случай че даден полет трябва да бъде извършен от летище, различно от потвърденото, разходите по превозването на пътниците до алтернативното летище са за сметка на авиокомпанията. 

 

8. ВРЕМЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ

Всички обявени часове са в местно време. Всички обявени времена на пристигане са ориентировъчни. Възможни са закъснения, породени от непреодолима сила, форсмажорни или независещи от нас обстоятелства – виж т. 11. В тези случаи агенцията не носи отговорност за неконсумирани услуги или загубено време.

 

9. ЗАСТРАХОВКА

9.1. На всички туристи до 69 г. се осигурява застраховка „Помощ при пътуване в чужбина” на лицензирана застрахователна компания „Армеец”, която е включена в цената на екскурзията / почивката, с лимит на отговорност, конкретно посочен за всяка програма.

Всички туристи между 70 и 84 г. следва да доплатят стойността на завишението за застраховката с конкретно посочения в програмата лимит. Ако включената в цената на пакета застраховка „Помощ при пътуване в чужбина” е с лимит на отговорност  50 000 EUR, то туристи между 70 и 84 г. се застраховат с лимит на отговорност 30 000 EUR на лицензирана застрахователна компания „Армеец”, като следва да доплатят стойността на завишението за застраховката.

Туристи над 85 г. задължително се застраховат с лимит на отговорност 15 000 EUR на лицензирана застрахователна компания „Евроинс”, като всеки турист следва да доплати разликата в стойността на застраховката. Застраховката е в сила по време на пътуването извън България.

Застраховката не покрива разходи за стоматологична помощ, медицински разходи за хронични заболявания, разходи при бременност, усложнения при бременност и аборт и други, които не са включени в покритието на застраховката. При пътуване по време на бременност се изисква писмено уверение от лекар, че въпросното лице може да пътува за съответния период и програма. Копие от пълните условия на задължителната застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“ за пътувания извън страната е приложено към всяка резервация.

9.2. Туроператорът е сключил застрахователен договор „Отговорност на туроператора” със застрахователно дружество „ЗД Евроинс” АД.

9.3. Застраховка „Отмяна на пътуване“

Застраховката е доброволна и е предназначена за лица, на които им предстои туристическо или бизнес пътуване на територията на България или чужбина. Сключва се в срок до 5 дни след подписване на договора и извършване на първото плащане. Покрива риска от отменено или пропуснато пътуване поради медицински или немедицински причини, независещи от волята на застрахования и непредвидими към момента на сключване на застраховката. Застрахователят възстановява на застрахованото лице разходи за самолетни билети, хотелски резервации и други туристически и бизнес услуги, извършени предварително, които не могат да бъдат възстановени при отмяна на пътуването. Покриват се  редица рискове, включително разходи за отмяна на пътуването; разходи за съкращаване или прекъсване на пътуването; разходи за закъснение или отмяна на самолетен полет.

9.4. Застраховка за кражба, загуба или забавяне на личен багаж

Застраховката е доброволна и се предлага срещу доплащане като допълнителен риск към застраховката „Помощ при пътуване в чужбина“ на ЗК „Армеец“, който покрива:

- кражба на личен багаж – действителната стойност на откраднатите вещи, като обезщетението за една отделна вещ не може да надвишава 100 евро или щатски долари и е до 400 евро или щатски долари в агрегат за всички вещи. В случай на кражба на личен багаж застрахованият е длъжен в срок от 24 часа да уведоми асистанс компанията и местните полицейски органи. При неспазване на сроковете застрахователят има право да откаже изплащане на обезщетения и суми.

- загуба на личен багаж – до 200 евро или щатски долари за 1 брой изгубен багаж, но не повече от 400 евро или щатски долари в агрегат.

- забавяне на личен багаж – на застрахования се изплаща обезщетение в размер на 50 евро или щатски долари, когато забавянето е между 6 часа и 12 часа от момента на достигане на крайната дестинация, 100 евро или щатски долари в случай на закъснение от 12 до 24 часа и 400 евро или щатски долари за закъснение над 24 часа. Този риск не се покрива за последния полет при полети с прекачване, с който застрахованият се прибира в България или страната на постоянното си местоживеене.

 

10. СПЕЦИАЛНИ ИЗИСКВАНИЯ

Необходимо е да ни информирате за всички Ваши специални изисквания преди да сключите договор за организирано пътуване, за да имаме възможност да отговорим на тях. Може да се наложи да направим разходи, за да осъществим Вашите специални желания, както и за някои от тях да се наложи да заплатите допълнителна цена, предварително или на място.

Агенцията изпълнява изискванията на Регламент (ЕО) № 1107/2006 на Европейския парламент и на съвета от 05.07.2006 г. относно правата на хората с увреждания и на хората с ограничена мобилност при пътувания по въздух, като ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ по договора за организирано пътуване се задължава да уведоми агенцията в писмен вид в точка ХI от Договора за туристи с увреждания или с ограничена мобилност.

 

11. НЕПРЕОДОЛИМА СИЛА, ФОРСМАЖОРНИ ИЛИ НЕЗАВИСЕЩИ ОТ НАС ОБСТОЯТЕЛСТВА

По време на пътуването като такива се считат влошени метеорологични условия, усложнена обстановка по пътищата, забавяне на гранични пунктове, оказване на помощ на турист, събития, предпоставящи компрометиране на част от програмата във връзка с национални и религиозни празници, масови обществени мероприятия, стачки, военнополитически конфликти и ограничения, природни бедствия, промяна в работното време на музеи и обекти, технически проблем или авария с превозното средство непосредствено преди пътуване или по време на пътуването и други изключителни обстоятелства. Като непреодолима сила или събитие по време на пътуването или непосредствено преди него, се счита явление, което не може да се предвиди или избегне от страна на туроператора или неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на техните задължения. При тези случаи си запазваме правото на разместване на елементи и промени в програмата и на действия според конкретно възникналата ситуация, без агенцията да носи отговорност и да дължи неустойки за това.

 

12. МИНИМАЛЕН БРОЙ ТУРИСТИ

Екскурзиите / почивките се провеждат при определен минимум туристи, който е посочен към всяко предложение.

Агенцията си запазва правото да анулира дата на пътуване в случай на недостигане на определения минимум от туристи за провеждане на програмата до 30 дни преди датата на отпътуване. В този случай агенцията възстановява всички внесени суми и не дължи обезщетение или компенсация за анулирането на заявеното пътуване. При недостигане на минималния брой туристи за организираното пътуване, възложителят ще бъде уведомен в писмен вид най-късно до 30 дни преди посочената в договора дата за отпътуване.

Внесената сума ще бъде възстановена в пълен размер след представяне на всички издадени документи от офиса, където е записан туристът.

 

13. ВАЛИДНОСТ НА ЦЕНИТЕ

Посочените в каталога цени са в сила за конкретно посочени за всяка програма периоди на пътуване. Цените на екскурзиите / почивките със самолет са калкулирани при цени на самолетни билети в икономична класа и при определен валутен курс, посочен за всяка програма. Те представляват базовите цени за един турист. Не съществуват никакви други устни или писмени договорки, предварителни договори, описания на услуги или условия, различни от описаните в договора.

 

14. ДЪРЖАВНИ И СИТИ ТАКСИ

В някои от държавите, включени в този каталог се заплащат държавни такси при пристигане / заминаване. Тези такси се заплащат на място от туристите. В нашите предложения са посочени ориентировъчните стойности на таксите. Агенцията не носи отговорност при въвеждане на нови или повишаване на вече съществуващи държавни такси.

Туристическа такса престой, в случай че е въведена такава, е посочена във всяка конкретна програма. Тази такса се заплаща задължително на място от туристите на рецепцията на хотела.

Агенцията не носи отговорност при въвеждане на туристическа такса престой за град, включен в програма, избрана от туристите, за който предварително не е обявена такава. Въвеждането на такава такса след сключване на договора за организирано пътуване не е основание за отказ от пътуване и туристите следва да я заплатят на място на рецепцията на хотела.

 

15. ОТСТЪПКИ

Туристите ползват една от изброените отстъпки в програмите по свой избор.

15.1. Деца – стойността на отстъпката е посочена в конкретната програма, за която се предлага.

15.2. Редовни клиенти – ако сте пътували с нас на екскурзия или почивка през всяка една от изминалите две години – 2015 г. и 2016 г., ползвате специална отстъпка: 3% от основната цена на пакета.

15.3. ВИП ФАМИЛИЯ – ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ПРЕДЛОЖЕНИЕ за семейства с деца до 18 г.:

3 туристи – 3 %, 4 туристи – 4 % и т.н. за всеки член на семейството от основната цена на пакета.

15.4. За група от 8 пълноплащащи туристи: 4% от основната цена на пакета.

15.5. За група над 12 пълноплащащи туристи: 1 място с 50 % отстъпка върху основната цена на пакета без стойността на самолетните билети.

За програми, които са с промоционални цени, не могат да се ползват други отстъпки.

Отстъпките не могат да се комбинират освен с тези за ранни записвания. 

 

16. ПРОМЕНИ ПО ДОГОВОРА ЗА ОРГАНИЗИРАНО ПЪТУВАНЕ, ОТКАЗИ И АНУЛАЦИИ

Всички промени и откази от пътуване се извършват лично от възложителя, като се представят в писмена форма в офиса, в който е записан туристът.

Крайният срок, в който възложителят има право да се откаже от договора без да дължи неустойка и обезщетение за това, е 10:00 ч. на първия работен за туроператора ден, следващ деня, в който туристът е сключил настоящия договор само, в случай че не са издадени самолетни билети за пътуването.

При сключване на договор за организирано пътуване в последния момент – в последните 9 /девет/ дни преди датата на отпътуване, възложителят няма право да се откаже без да дължи неустойка и обезщетение.

Смяна на дата или направление в договора за организирано пътуване се считат за отказ от пътуване. В тези случаи влизат в сила посочените при отказ от пътуване неустойки. Посочените условия са в сила за всички програми, освен ако в конкретната програма не е указано друго.

Агенцията си запазва правото да анулира пътуването на отделен турист при предаване на непълни, неточни и неверни документи или неспазване на сроковете за подаването им. Неявяването на туриста на мястото на тръгване, се счита за отказ от пътуването. Неявяването на туриста за интервю в консулски отдел, когато това е необходимо, се счита за отказ от пътуване. В тези случаи в сила влизат посочените неустойки.

16.1. Неустойките, които се удържат при отказ от пътуване от страна на туриста независимо от причините, са, както следва:

- за групови самолетни екскурзии в ОАЕ и Индия с водач на български език: от деня, следващ деня на записването до 46 дни преди датата на заминаване – 35% от основната цена на екскурзията;  от 45 ден до деня на заминаване – 100% от общата цена на екскурзията;

- за групови самолетни екскурзии с водач на български език в Китай, Хонконг и Макао; Виетнам и Камбоджа; Мексико; комбинирана програма Дубай и Шри Ланка: от деня, следващ деня на записването, до 91 дни преди датата на заминаване – 35% от основната цена на екскурзията; от 90 ден до 61 ден преди датата на отпътуване – 50% от общата цена на екскурзията; от 60 ден до деня на отпътуване – 100% от общата цена на организираното пътуване;

- за групови самолетни екскурзии в страни от ЕС, Швейцария, Норвегия, Грузия, Армения, Азербайджан, Израел и Мароко; групови самолетни почивки в Испания, Италия и Португалия: от деня, следващ деня на записването до 31 ден преди датата на заминаване – 35% от основната цена на екскурзията, от 30 ден до деня на заминаване – 100% от общата цена на екскурзията;

- за индивидуални самолетни екскурзии / почивки: от деня, следващ деня на записването, до деня на издаване на самолетния билет, но не по-късно от 91 дни преди датата на заминаване – 10% от основната цена на екскурзията;  от 90 ден до деня на издаване на самолетния билет – 35% от основната цена на екскурзията; от деня на издаване на самолетния билет до 46 ден преди датата на заминаване – 35% от общата цена на екскурзията + стойността на самолетния билет и летищните такси, от 45 ден до деня на заминаване – 100% от общата цена на екскурзията, включваща стойността на самолетния билет и летищните такси

- в случай на анулация на самолетен билет неустойката е 100%.

Посочените неустойки са в сила, освен ако в конкретната програмата не е посочено друго.

16.2. Срок, в който потребителят трябва да уведоми агенцията, че преотстъпва своето пътуване на трето лице: от деня, следващ деня на записването, до деня на издаване на самолетния билет, но не по-късно от 91 дни преди датата на заминаване – без неустойка, ако не се променя заявеното настаняване. Промяна на настаняването или преотстъпване на трето лице след 90-тия ден се счита за отказ от пътуване и влизат в сила посочените при отказ от пътуване неустойки.

 

17. ПОВЕДЕНИЕ НА ТУРИСТИТЕ

17.1. Преди пътуването – Агенцията си запазва правото да анулира без предупреждение пътуването на всяко лице, чието поведение е такова, че според нас или друго оторизирано от нас лице, то причинява опасност, стрес, вреди, гняв или сериозно неудобство на други клиенти, служители или партньори на агенцията. В този случай агенцията не дължи обяснение или неустойка за анулацията. На потребителя се връща заплатената до момента сума.

17.2. По време на пътуването – Туристите следва да уважават местните обичаи, начин на живот и правила на поведение. Може да Ви глобят за изхвърляне на боклук на улицата, пушене или пресичане на необозначено място. Агенцията си запазва правото да откаже извършването на услуги по време на пътуването, включително и пълна анулация на услуги до края на пътуването, на всяко лице, чието поведение е такова, че според нас или друго оторизирано от нас лице или държавен служител (полицай, митнически или граничен служител) то причинява опасност, стрес, вреди, гняв или сериозно неудобство сред други клиенти, служители или партньори на агенцията. Агенцията не дължи обяснение или неустойка за анулацията, в случай че проявата, причинила анулацията, е документирана с протокол, подписан от присъстващи на място служебни лица или туристи.

17.3. Закъснели туристи не се изчакват и на тях не се възстановяват услуги, които не са ползвани. Във всички случаи при отклонение от програмата и неявяване в определените от водач-екскурзовода часове, туристът е задължен да съобщи затова на посочените във ваучера телефонни номера.

В посочените в 17.3 случаи агенцията не носи отговорност за последствията и не възстановява средства за услугите, които не са ползвани.

 

18. ФИЗИЧЕСКО И ЗДРАВОСЛОВНО СЪСТОЯНИЕ

За някои програми се изисква подходяща физическа кондиция. Затова е възможно да се изиска да докажете здравословното си състояние преди отпътуването.

При изискване за спазване на условия, поставени от турист с алергии, е необходимо това да се прави в писмен вид в т. ДРУГИ на договора за организирано пътуване. При възможност те да бъдат изпълнени туроператорът ще потвърди това в писмен вид или ще анулира пътуването без неустойка. Това изискване може да се постави само първоначално при сключване на договора.

 

19. ПРОМЕНИ В ЕКСКУРЗИИТЕ / ПОЧИВКИТЕ

Агенцията си запазва правото за промяна последователността на изпълнение на различните елементи на екскурзията / почивката. В редки случаи някои елементи от екскурзиите могат да бъдат различни от обявените по причина на лошо време, промяна в политическата ситуация или просто промяна в разписанието на полетите, автобусите, фериботите или влаковете.

 

20. ТРАНСФЕРИ

Трансферите по програмите в каталога са групови и представляват обединяване на групи от туристи. Поради това в редки случаи е възможно да се наложи изчакване на летището до пристигане на всички туристи от групата.

 

21. ОТГОВОРНОСТ И РЕКЛАМАЦИИ

Агенцията носи пълна отговорност за качеството на всички туристически услуги, включени в програмата.

В случаи на промяна на времето на изпълнение или съдържанието на услуги, които се изпълняват от трети лица и са описани на специални документи за изпълнението им – самолетни билети, фериботни билети, автобусни билети по редовни автобусни линии, жп. билети, агенцията съдейства, за да се запази максимална част от туристическата програма. В подобни случаи взаимоотношенията с клиента се основават на конкретните условия, описани в превозните документи.

Агенцията не носи отговорност за заявени и заплатени услуги по време на самата екскурзия, независимо от това, дали екскурзоводът съдейства за предоставянето на услугата или не.

Агенцията не носи отговорност при забавяне поради независещи от нас обстоятелства и непреодолими събития.

Услуги, които не са консумирани по вина на туриста, не подлежат на компенсация, стойността им не се възстановява и не се явяват основание за претенции от негова страна.

Агенцията не носи отговорност: в случай на откраднато, загубено или забравено имущество и документи на туристите; при рекламация на услуги, избрани от туристите по време на самото пътуване; при нарушаване на законите на съответната държава от страна на туристите, независимо от това, дали са запознати с тях или не; при инциденти и нанесени щети на хотели, обществени съоръжения, превозни средства или на трети лица от страна на турист, който носи пълна материална и морална отговорност, която се установява на място.

Агенцията не носи отговорност пред туриста, в случай че поради алкохолно или наркотично опиянение туристът възпрепятства изпълнението на програмата. Агенцията не носи отговорност и не дължи никакви компенсации или неустойки, ако поради хулигански прояви от страна на туриста агенцията му е отказала изпълнението на услуги или се е наложило да го отстрани изцяло от туристическата програма, като това се документира с протокол от присъстващи на място служебни лица или други туристи.

Агенцията не носи отговорност пред туриста в случай на загуба на личен багаж, документи, пари и ценности, включително и оставените в стаята на хотела. В подобни случаи екскурзоводът и агенцията съдействат на потърпевшия до степен, при която не се нарушава туристическата програма на цялата група. Всички разходи по тези действия са за сметка на потърпевшия.

Агенцията не носи отговорност пред туриста, в случай че по време на пътуването неговото здравословно състояние се влоши и той се разболее, включително и в случай че това налага болнично лечение. Отговорността на агенцията се изразява в осигуряването на застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“ със съответния лимит за злополука, спасителни разходи и медицински разходи.

При несъответствие на туристическото обслужване с предварително обявените условия на програмата, туристът следва незабавно да уведоми в писмен или устен вид екскурзовода / представителя на приемащата страна, посочена върху ваучера. Служебното лице, получило рекламацията, е задължено да я документира, като изрично укаже датата на предявяването ѝ. Получилите рекламацията се стремят да решат възникналия проблем на място.

В случай че причините за неизпълнение на определен елемент от програмата не са били разрешени по време на самата екскурзия, туристът има право в 14-дневен срок след установяване на несъответствието да предяви рекламация.

Рекламациите се разглеждат в срок до 30 (тридесет) дни след получаването им.

 

22. ТЕЛЕФОНЕН АСИСТАНС ПРИ ИЗПРАЩАНЕ

Всеки турист на Бохемия, пътуващ по самолетни програми, получава безплатна услуга „Телефонен асистанс при заминаване“ през последните два часа преди отпътуване от България.