Записване за туристическо пътуване в САЩ - 1 месец преди датата на отпътуване. (При евентуално оставащ по-кратък срок до датата на отпътуване, молим да се консултирате предварително с туристическа агенция „Бохемия“.) - Посолството на САЩ извършва задължително събеседване с всеки кандидат за виза. Събеседванията се провеждат 2 или 3 пъти седмично в Посолството на САЩ в гр. София в сутрешните часове между 8:30 и 10:00ч. - В случай на отказ на виза, Посолството на САЩ не възстановява внесената такса от 160 щ.д. за провеждането на интервю с кандидата за виза.
Необходими документи, които да се предоставят на „Бохемия” преди кандидатстване за виза за САЩ: - Подписан клиентски договор за организирано туристическо пътуване; - Заплатен депозит в размер на 30% от стойността на туристическото пътуване. (В договора е указано, че в случай на отказ на виза, „Бохемия“ възстановява пълната сума на депозита.); - Копие от платежния документ (мемориален ордер) за платена такса за кандидатстване за виза (заплаща се в МКБ Юнионбанк) – 160 щ.д.; Бланката за плащане на таксата за виза се предоставя от „Бохемия”, без нея в банката няма да осъществят транзакцията. - Сканирано копие от задграничния паспорт на клиента (страницата със снимката); - Снимка на клиента в електронен формат (клиентът задължително следва да обясни във фото студиото, че му е необходима снимка за американска виза); - Попълнен въпросник (предоставя се от „Бохемия“); - Предпочитания за дата и час на интервюто. След изпълнението на гореописаните стъпки „Бохемия” ще насрочи интервю и ще Ви уведоми за точните дата и час на събеседването.
Забележка: *Екскурзията от 09.05. е с 2 нощувки в Лос Анджелис, 2 нощувки в Сан Диего, 2 нощувки в Лас Вегас и 3 нощувки в Сан Франциско и с обща продължителност 9 нощувки. *Екскурзията от 09.11 е с 3 нощувки в Лос Анджелис, 2 нощувки в Сан Диего, 2 нощувки в Лас Вегас и 3 нощувки в Сан Франциско и с обща продължителност 10 нощувки.
Юнивърсъл студио – 115 щ.д. Отпътуване от хотела в Лос Анджелис около 9:00ч. „Юнивърсъл студио” е едно от най-старите и известни филмови студиа на Холивуд. Ще направим една незабравима обиколка „зад сцената”, запознаваща с начина на заснемане на филмите и телевизионните шоу програми и всички допълнителни ефекти, подсилващи зрелищността на холивудските продукции.
Дисниленд – 159 щ.д. Отпътуване от хотела в Лос Анджелис около 8:30ч. Целодневна екскурзия до една от най-популярните и забавни дестинации в света – паркът „Дисниленд”, в който са построени атракции от класическите приказки (Снежанка, Питър Пан и др.), съвременните филми „Индиана Джоунс” и „Заека Роджър” и др. Всяка година атракциите се обновяват, така че дори и вече да сте посещавали „Дисниленд”, винаги когато се връщате там, ще откривате нови забавления.
Национален парк „Мюър“ и Саусалито – 89 щ.д. Отпътуване от хотела в Сан Франциско в 09:00ч. и връщане в 13:30ч. Ще минете по прочутия мост Голдън гейт и ще посетите невероятния парк Muir Woods с вековни червени секвои – едни от най-старите и високи дървета на земята. Посещение и на малкото рибарско селце Sausalito, което напомня на селце от Италианската Ривиера и където се е заселила колония художници. Връщане до хотела през моста Голдън Гейт. Ако предпочитате да останете по-дълго в Саусалито, можете да вземете самостоятелно ферибота до Рибарския кей (Fisherman’s Wharf) или Ferry Terminal, който се намира в края на Маркет стрийт (Market Street). Цената на билета - 8$ се заплаща на място.
Напа и Сонома (с включен обяд) – 159 щ.д. Отпътуване от хотела в Сан Франциско в 08:30ч и връщане в 17:30ч. Групите са малки и специално организирани, за да се насладите максимално на пейзажа.Ще опитате едни от най-добрите вина в света, които с произхода си вече са станали нарицателни за качество. Ще се запознаете с техниката на винопроизводство, ще посетите долините на Напа и Сонома. Посещение на минимум 2 винарни в Сонома, 1 в Напа и дегустация на вина. Обяд в уютен ресторант в Сонома. В Напа ще посетите и Domaine Chandon – винарска къща, специализирана в производството на шампанско и, разбира се - дегустация. Не пропускайте да се върнете с няколко бутилки от този незабравим ден!
Големият Каньон и язовира „Хувър Дам“ – 259 щ.д. Отпътуване от хотела в Лас Вегас между рано сутринта. Екскурзията предлага разглеждане на най-известните забележителности от всички наблюдателни площадки на Западния дял на Големия каньон – Guano point, Eagle point и Skywalk. Кратки спирки за наблюдаване и снимки на историческия язовир Хувър Дам, езерото Мийд и река Колорадо. Продължаване към Западния дял на Големия каньон. Спирка за обяд (барбекю) при племето хуалапай. Качване на площадката Skywalk (“Небесна разходка”) – своеобразна висяща стъклена тераса във вид на подкова, открита за посещения през 2007г. и изградена на височина от 1200м над река Колорадо, от която се наблюдава Големият каньон на 720 градуса – едно несравнимо изживяване! Билетите за качване на Skywalk са на цена 35$ и се купуват на място. Обядът е включен в цената. Връщане в Лас Вегас около 18.00ч.
Полет с хеликоптер – 177 щ.д. Полет с хеликоптер над Големия Каньон и снишаване в самото дъно на каньона. Спиране за панорамни снимки. Обща продължителност – 30 мин.
Долината на смъртта – 229 щ.д. Отпътуване от хотела в Лас Вегас за Долината на смъртта – най-горещата, суха и ниска точка на Западното полукълбо. Една невероятна експлозия на цветове и разнообразие на релеф – предизвикателство за всеки фотограф! Ще имате възможност да снимате Забриски пойнт, Бедуотър (намиращ се на около 80м под морското равнище – най-ниската точка на Западното полукълбо). Спиране във Фърнас крийк (Furnace Creek), а след това връщане през пустинята Мохаве. В цената са включени леки закуски и вода.
Огнената долина – 149 щ.д. Полудневна екскурзия до най-стария и най-голям природен парк в щата Невада – Огнената долина. Наречен е така, заради червенопясъчните образувания, които са се формирали от голямото разместване на пясъчните дюни в епохата на динозаврите. Но червеният цвят не е единственият преобладаващ. Различните химични елементи са изпъстрили скалите във всевъзможни багри, така че след всеки завой ще бъдете изненадвани от нови пейзажи, които няма да ви оставят да скучаете. Тук са запазени и множество индиански петроглифи, датирани на около 3000 години.
Паркът „Морски свят“ в Сан Диего – 115 щ.д. Отпътуване от хотела в Сан Диего около 9:00ч. сутринта. Един от най-големите паркове на морския свят, в който на около 800 декара са разпложени множество басейни, аквариуми и атракциони пълни с морски животни. Преживяването е невероятно, защото тук могат да се видят гмуркащи се делфини и косатки, излегнали се на припек тюлени и морски лъвове, плуващи видри и бели мечки. Особено симпатична е огромната колония на пингвините. Отделно има аквариуми, пълни с екзотични риби във всякакви цветове и размери и пъстри корали. Всичко това е изложено зад огромни панорамни стъкла и създава усещането, че човек плува сред цялата тази прелест. Ако не се притеснявате да се поизмокрите и нямате страх от височини и високи скорости, може да се качите на някое от добре обезопасените вагончета и да се спуснете по релси от най-високата кула или пък в лодка по бързотечащите води на специално конструираната за целта река. Можете да изгледате някоя от шоу-програмите – например тази на Шаму. Shamu се нарича една от косатките в Sea World, а така впоследствие са започнали нарицателно да наричат всички китове-убийци в парковете Sea World.
Последователността на екскурзиите и посещаваните обекти е възможно да бъде променяна. При всички случаи обаче упоменатите мероприятия в програмата се осъществяват.
МЕДИЦИНСКИ И ЗДРАВНИ ИЗИСКВАНИЯ
Няма медицински и здравни изисквания, свързани с пътуването.
ПАСПОРТЕН И ВИЗОВ РЕЖИМ
Българските граждани, пътуващи за страната, е необходимо да притежават валиден паспорт с поне една празна страница за полагане на визата (препоръчително е паспортът да е с валидност минимум 6 месеца след планираната дата за връщане в България) и предварително издадена виза, получена в дипломатическите и консулските представителства на страната в чужбина. Валидната виза е само входен документ, а продължителността на престоя в страната се определя от имиграционния (граничния) служител при кацането в Ню Йорк. Всеки пътник трябва да е готов да отговори на въпросите му за целта на пребиваването, средствата за издръжка и др. При влизане в страната на граничния пункт се снемат отпечатъци от двата показалеца. Издаденото от имиграционния служител бяло правоъгълно картонче (Формуляр І-94) следва да се съхранява в паспорта и да се представи при напускането на страната. Същото служи за доказателство, че посетителят е напуснал САЩ.
Визова информация за САЩ: считано от 1 април 2010 г. всички кандидати за неимигрантски визи, подаващи молбите си в София, ще трябва да използват електронен формуляр DS-160. Той е задължителен за всички кандидати, които записват интервю чрез онлайн системата за записване, както и за тези, които отговарят на изискванията за кандидатстване чрез системата “Drop Box”. Необходими документи за кандидатстване са: попълнен електронен формуляр за кандидатстване за неимигрантска виза (DS-160), бележка / разписка за заплатена такса за визата (плащането за виза може да стане в брой във всеки офис на EasyPay или онлайн през онлайн системата за кандидатстване), валиден международен паспорт (препоръчително е паспортът да е с валидност минимум 6 месеца след планираната дата за връщане в България), 1 актуална цветна снимка 51 x 51мм на бял или почти бял фон направена в рамките на последните шест месеца, удостоверение за раждане на кандидата и на всички негови деца. В допълнение към тези документи, трябва да представите писмо за насрочване на дата и час за интервю, което потвърждава, че сте резервирали срещата си. Кандидатите за визи могат да представят допълнителни документи в подкрепа на твърдението, че имат здрави връзки със страната си на постоянно пребиваване заради които ще се върнат в родината си след временно пребиваване в САЩ (това могат да бъдат документи за собственост на имущество; банкови извлечения; документи, показващи че кандидатът работи; доказателства за семейни връзки и т.н.). Можете да представите фотокопия на тези документи. Всички тези документи могат да бъдат на български език. Не се изискват преводи на английски език. За по-подробна и актуална информация относно кандидатстването за неимигрантска виза, моля посетете: https://bg.usembassy.gov/bg/visas-bg/
Стъпки за кандидатстване за виза B-1/B-2 (Бизнес/Туристическа виза): 1. Попълнете Електронният формуляр за кандидатстване за неимигрантска виза (DS-160) . Уверете се, че сте прочели внимателно Указанията за попълване на формуляра DS-160. Цялата информация трябва да е вярна и точна. След като веднъж формулярът е подаден, не могат да бъдат направени никакви промени. 2. След като сте определили правилния вид виза и сте попълнили DS-160, трябва да платите таксата за виза – заплащането става в брой във всеки офис на EasyPay или онлайн през онлайн системата за кандидатстване. Ако плащането е в брой в офис на EasyPay, следва предварително да сте принтирали специална бланка на EasyPay, която може да намерите на следния адрес: https://www.ustraveldocs.com/bg/bg/depositslip/?fee=73&quantity=1. Стъпките и начините на плащане можете да видите на следния адрес: https://www.ustraveldocs.com/bg/bg/payment-options - тази страница обяснява как да заплатите таксата за Вашата виза. Трябва да пазите номера от квитанцията, за да можете да насрочите интервю чрез профила Ви. 3. След това трябва да влезете в профила си, където ще видите Вашето табло за управление. Изберете опцията Schedule Appointment (Насрочване на интервю). За да насрочите интервюто, ще Ви е необходима следната информация: вашият паспортен номер, номера от квитанцията за заплатена визова такса (CGI референтен номер), десет (10) цифрения баркод номер от страницата на потвърждение на Вашия DS-160 формуляр. По време на процеса ще можете да изберете вида на визата си, да въведете лични данни, да добавите зависими лица, да изберете място за доставка на документи, да потвърдите плащането за виза и да насрочите интервю.
За самото интервю: за Вашето интервю трябва да представите следните документи: валиден международен паспорт (препоръчително е паспортът да е с валидност минимум 6 месеца след планираната дата за връщане в България); страницата с потвърждение от Вашия формуляр DS-160; страницата с потвърждение за Вашето интервю; една снимка съгласно спецификациите за виза на САЩ. Ако кандидатствате за виза B-1/B-2, трябва да докажете на консулския служител по време на интервюто, че отговаряте на изискванията за виза за САЩ като покажете, че: целта на Вашето пътуване до САЩ е за временно посещение, като например бизнес, удоволствие или медицинско лечение; имате намерение да останете в САЩ за определен, ограничен период от време; притежавате средства за покриване на разходите си, докато сте в САЩ; имате постоянно местожителство извън САЩ, както и социални или икономически връзки, които ще гарантират Вашето завръщане след края на Вашето посещение.
Посочените стъпки за кандидатстване за виза B-1/B-2 (Бизнес/Туристическа виза) са основен ориентир. За възможно най-точно подаване на документите за виза за САЩ следва да се следват инструкциите от следния официален сайт: https://www.ustraveldocs.com/bg/bg/nonimmigrant-visa#visa-steps